یکشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۰۹:۳۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: برای نخستین بار در کشور و با امضای قرار داد میان شهرداری تهران و موسسه‌ای اتریشی، سامانه ای طراحی شده است که امکان پیش بینی آلودگی هوا را در روزهای آتی میسر می‌کند.

مهندس محمد هادی حیدرزاده، مشاور شهردار تهران در امور محیط زیست گفت: در حال حاضر امکان پیش‌بینی آلودگی هوا وجود ندارد و همیشه وضعیت آلودگی هوا در روزهای گذشته و یا به صورت روزانه اعلام می‌شود. شرکت کنترل کیفیت هوا با امضای قرارداد با موسسه‌ای اتریشی و با همکاری سازمان هواشناسی، سامانه‌ای را طراحی کرده است که برای نخستین بار در کشور، امکان پیش‌بینی آلودگی هوا را در روزهای آتی میسر می‌کند.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران، وی در مورد ویژگی‌های این سامانه اظهار کرد‌: شاخص‌هایی بر اساس وضعیت جوی، میزان آلاینده‌های سطح شهر و هم چنین دستگاه‌های سنجش آلودگی هوا به این سامانه مرتبط می‌شود که امکان استفاده هم زمان ازاطلاعات سازمان هواشناسی و ایستگاه های سنجش آلودگی هوا را ممکن می‌کند و با پیش‌بینی آلودگی هوا، می‌تواند ابزار مهمی برای کمک به مدیریت شهری باشد.

به گفته حیدرزاده، این سامانه از پایان تابستان امسال تجهیز و راه اندازی خواهد شد. مشاور شهردار تهران، همچنین از افزایش ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای تهران خبر داد و گفت: در حال حاضر 12 ایستگاه سنجش آلودگی هوا در تهران وجود دارد که تا پایان امسال این ایستگاه‌ها به تعداد مناطق تهران افزایش می یابد.

کد خبر 50070

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز